Nu am sa scriu despre reforma statului, asa cum s-ar astepta unii citind titlul ci despre birocratia din sistemul bancar, o banca ce are sigla portocalie.
In urma cu cativa ani am fost convins sa imi deschid un cont, pentru salariu, la renumita banca: sigura, prompta blablablala … atat de sigura ca trebuie sa tastez de 55 de ori pe token pentru a face o plata. Am acceptat, am tastat … lucrurile au mers … pana azi, cand a trebuit sa imi scot un cazier judiciar.
Ma gandeam cu groaza cum am sa stau pe la cozi la Sectia 17. M-am apucat frumos am facut copii xerox, am luat timbre fiscale si, pentru a evita posta sau CEC-ul, am platit taxa de 10 lei tastand de 55 de ori de acasa. Problema este insa ca reforma statului nu a trecut de faza stampilei, asa ca imi trebuia un ordin de plata stampilat de la banca. Am intrat in prima sucursala. Mi s-a spus ca ei nu au stampila si ca trebuie sa merg la filiala unde am contul deschis… Am mers la aceasta filiala, am spus povestea si mi-au zis ca ei nu au acces la contul meu, sa printez eu extrasul si ei il stampileaza. Am mers acasa, am printat extrasul si am intrat in a treia sucursala, care mi-a spus ca trebuie sa merg la sediul central. Am fost la sediul central si, dupa ceva consultari … am primit stampila… Uf. La Sectia 17 am primit cazierul pe loc (5 minute maxim).
Am ajuns acasa, unde ma astepta o factura de Enel. Am tastat de 55 de ori - plata respinsa. Am mai tastat de 55 de ori, alt cont Enel, alta plata respinsa. Am mai tastat iar de 55 de ori (ma gandeam ca reforma statului a bagat Enelul in faliment) - alta respingere. Sun la banca … apasati pe 1, pe 7 etc…. momentan ocupati … raspunde cineva. Ii spun povestea, ma lasa sa astept, ma paseaza unui coleg, iar spun povestea iar asteptare … si vestea - revenim noi in 10 min. Dupa un timp mi se confirma ca am contul blocat - FARA NICIO AVERTIZARE, pentru ca nu mi-am actualizat datele (desi CI-ul imi expira in 2015). Le-am cerut un fax, adresa de email sa le trimit CI-ul. Raspunsul - nu se poate, trebuie sa merg personal la filiala unde am contul deschis.
Cred ca le e dor de mine!
Am sa merg maine sa imi inchid orice cont, sa scap dracu de ei … Daca ei ar merge la o primarie si ar fi plimbati in halul asta, ar da replica celebra “sunteti platiti din banii mei”. Eu ce replica sa le dau?
September 6th, 2012 at 11:51 am
Cea mai buna replica e inchiderea contului si reclama pe care le-o faci, cred ca e edident despre ce banca e vorba.
Chiar azi am fost la banca (nu vreau sa-i dau numele, pun intamplarea strict pe seama prostiei fufei de la ghiseu) sa cer IBAN-ul aferent cardului personal. Nu am avut CI deoarece am ratacit-o pe undeva prin casa, doar carnetul de conducere, motiv pentru care, “pentru protectia contului dvs.”, nu au vrut sa mi-l comunice.
Un prieten ma sfatuieste sa sun la banca si, sa vezi minune, dupa ce mi-au pus vreo trei intrebari de identificare, mi-au comunicat contul. De ce nu m-a intrebat idioata aia de la ghiseu ce m-a intrebat colega ei la tel.?
September 6th, 2012 at 11:00 pm
Asa e cand lucram cu angajati, nu cu oameni!