Acum cand atentia tuturor este atrasa de congrese - PSD, PNL, eu va propun un exercitiu de imaginatie. Cum ar arata Bucurestiul fara Primar General si Consiliu General? Ceea ce va propun este tranformarea Bucurestiului actual si a Ilfovului in Metropola Bucuresti, condusa de un Consiliu metropolitan si un presedinte. Din consiliu ar urma sa faca parte reprezentanti ai celor 6 sectoare si ai localitatilor limitrofe, proportional cu populatia fiecareia. Acest Consiliu ar urma sa coordoneze activitatea administrativa din zona arondata, avand nistre atributii limitate si precis determinate in materie de infrastructura, educatie, mediu, asistenta sociala, sanatate etc.
Si cateva detalii tehnice … in curand mai multe in lucrarea “Dezvoltare si planificare urbana”, Ed. Prouniversitaria:
Primul principiu care stă la baza organizării activităţii zonelor metropolitane şi care are menirea de a evidenţia rolul acestor zone în procesul dezvoltării regionale este principiul coeziunii economice şi sociale.
În cadrul acestui principiu rezidă scopul şi obiectivele zonelor metropolitane care nu pot fi constituite fără să ţină cont de necesitatea reducerii disparităţilor economice, a îmbunătăţirii furnizării serviciilor publice prin creşterea calităţii şi accesabilităţii acestora.
Existenţa acestui principiu vine să încurajeze dezvoltarea unor măsuri, care să stimuleze relansarea şi dezvoltarea economică în cadrul zonei metropolitane, obţinuându-se astfel sprijinul social prin proiectele care vizează dezvoltarea zonei, precum şi identificarea cetăţenilor cu politicile şi nivelul de dezvoltare al zonei metropolitane.
Dacă primul principiu oferă o argumentare solidă în ceea ce priveşte importanţa existenţei unei structuri metropolitane, apare necesitatea reglementării în faza iniţială tot la nivel de principiu, a modalităţii în care vor fi delegate competenţele în cadrul zonei metropolitane.
În conformitate cu principiul specializării care oferă o clarificare în acest sens, structurile metropolitane din cadrul zonei metropolitane împuternicite să realizeze anumite competenţe în interiorul zonei, nu vor putea acţiona decât în domeniul sau domeniile de competenţă transferate în acest sens de către consiliile locale membre.
În momentul în care un consiliu local transferă o competenţă, sau un set de competenţe, către forma de conducere a zonei metropolitane, consiliul local, va înceta odată cu funcţionarea zonei metropolitane, exercitarea oricărei competenţe deja delegate în conformitate cu principiu exclusivităţii.
În ceea ce priveşte natura competenţelor delegate spre exercitare către zona metropolitană, consiliile locale nu vor putea transfera în baza principiului subsidiarităţii decât acele competenţe, care ţinându-se cont de complexitatea exercitării acestora, pot ridica dificultăţi autorităţilor locale.