• 14Nov

    Anul acesta au abundat stirile despre Tarom, cu accent pe defectiuni tehnice, pierderi, lipsa de performanta (pana si pe Instagram exista postari platite cu o aeronava in deriva).

    Pare o campanie bine gandita ce va avea ca final sustinerea publica pentru privatizare. Nu ar fi un lucru rau, dar este suficienta o decizie politica pentru privatizare, decizie care pare sa astepte un eveniment major!

    Dupa aterizari ratate, defectiuni la trenul de aterizare, oare ce urmeaza???

    Tags: , ,

  • 11Nov

    Despre Codul Administrativ al Romaniei se vorbeste de cand eram eu student in anul I … acum 20 de ani. De atunci s-au facut cel putin 5 proiecte, dar niciodata nu s-a ajuns la faza de dezbatere publica.

    Pe 8 noiembrie, cand toata lumea era cu ochii pe America si cu gandul la campania electorala din Romania, MDRAP a publicat spre consultare Codul mult asteptat. Un moment numai bun pentru a face observatii si propuneri asupra unui document de 268 de pagini!!!!

    Sa fie doar intamplare sau o incercare de a ascunde intentia de repolitizare a prefectilor si politizare a sefilor de deconcentrate?

    Art. 95(c2)

    Statutul prefectului și al subprefectului

    Funcțiile de prefect și de subprefect sunt funcții de demnitate publică, asimilate din punct de vedere al drepturilor și obligațiilor cu funcțiile de secretar de stat, respectiv de subsecretar de stat.

    Art. 125 (c34)

    Numirea şi eliberarea din funcţie a conducătorilor serviciilor publice deconcentrate

    (1) Conducătorii serviciilor publice deconcentrate sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al conducerii ministerului de resort, respectiv a organului de specialitate al administraţiei publice centrale competente, cu avizul consultativ al prefectului (nu se vorbeste despre concurs)!!!

    Tags: ,

  • 22Oct

    Castigatorii concursului de bune practici “Reducerea risipei și eficientizarea cheltuirii banului public în administraţia publică locală” sunt:
    Locul I - Primaria Brasov, proiectul “Managementul informatizat al sistemului de transport in comun”
    Locul II - Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud, proiectul “Crearea Centrului German din Bistriţa prin reabilitatre cladirii istorice Casa Argintarului”
    Locul III - Serviciul Public de Impozite si Taxe Constanta, proiectul “Modalitati alternative de comunicare online cu resurse minime”
    Mentiune - Primaria Brasov, proiectul “Modernizarea integrată a sistemelor de iluminat public și creșterea siguranței publice”

    Tags: , ,

  • 11Oct

    Proiectul Crearea Centrului German din Bistriţa prin reabilitatre cladirii istorice Casa Argintarului” iniţiat de Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud  şi-a propus crearea unui  spaţiu destinat activităţilor cultural-educative care să contribuie la consolidarea legăturilor tradiţionale româno-germane din spaţiul transilvan prin valorificarea moştenirii patrimoniului cultural material al civilizaţiei săseşti din cetatea Bistriţei. S-a avut în vedere reabilitarea, întreţinerea și prelungirea duratei de existență a clădirii de patrimoniu “Casa Argintarului”, care a primit o nouă destinaţie, cea de Centrul German Bistriţa, în scopul desfăşurării unor manifestări care să dezvolte colaborarea între membrii comunităţii  locale şi cei din spaţiul german, să faciliteze dialogul intercultural, să ducă la intensificarea schimburilor între şcolile şi universităţile din judeţ şi cele vorbitoare de limba germană.

    Tags:

  • 07Oct

    Prin proiectul GESTIUNEA ÎN SISTEM INFORMATIC A REGISTRULUI AGRICOL ŞI A ALTOR SERVICII PUBLICE DESTINATE CETĂŢENILOR, Consiliul Județean Bihor și-a propus creșterea eficientei serviciilor publice adresate cetățenilor și mediului de afaceri de pe raza celor 15 UAT-uri partenere cu privire la informațiile din domeniul agricol și implementarea de tehnologii informaționale (a unor aplicații informatice) care să contribuie la o gestiune mai bună a problemelor legate de posesia şi folosința terenurilor agricole.

    Tags: ,

  • 01Oct

    Proiectul “Managementul informatizat al sistemului de transport in comun” a vizat îmbunătăţirea condiţiilor de transport în comun, a siguranţei şi confortului cetăţenilor şi a fluxului rutier în Municipiul Brasov prin implementarea unui sistem de management informatizat al flotei de vehicule de transport în comun. Pe lângă asigurarea fluidizării traficului, au fost luate în considerare monitorizarea şi gestionarea centralizată a acestuia pentru ca operatorii de trafic şi de transport în comun să poată lua decizii în timp util şi să asigure prioritizarea vehiculelor publice.

    Din punct de vedere funcţional, sistemul integrat se compune dini:

    -Sistemul automat de taxare

    -Sistemul de management al vehiculelor

    -Sistemul de informare a călătorilor

    -Sistemul de supraveghere video

    -Sistemul de management al resurselor companiei

    -Sistemul  de raportare

    Sistemul automat de taxare utilizează ca suport fizic al titlurilor de transport cardul contactless (RF-ID) si biletul de hârtie termică. Validarea titlurilor de transport se realizează la bordul vehiculelor, cu validatoare duale. Controlul titlurilor de transport se realizează in interiorul  vehiculelor, vizual (în cazul biletelor) şi cu aparatură portabilă (în cazul cardurilor RF-ID).

  • 30Sep

    Consiliul Județean Bihor a dezvoltat o platformă web  care gestionează traseele operate din programul județean de transport public al județului. Platforma ofera informatii despre planificarea calatoriilor, rutele, orarul si costurile pentru o calatorie. In acelasi timp, prin platforma se poate verifica modalitatea de efectuare a serviciului de transport prin implicarea directa a beneficiarilor serviciului public. Proiectul este in faza pilot.

    Tags: ,

  • 29Sep

    Proiectul “Modernizarea integrată a sistemelor de iluminat public și creșterea siguranței publice” și-a propus modernizarea sistemului de iluminat public și creșterea siguranței publice din municipiul Brașov printr-un sistem integrat de telegestiune a iluminatului public.

    Sistemul oferă posibilitatea controlului prin telegestiune, utilizându-se comanda de la distanță a aprinderii/stingerii punctelor de iluminat, instalate pe 10.481 de stâlpi și reglarea intensității luminii prin programare automată. Sistemul monitorizează consumul de energie electrică, optimizează sistemul de iluminat stradal prin identificarea echipamentelor care nu funcționează sau funcționează defectuos, pornirea iluminatului pentru un singur stâlp sau mai mulți, diminuarea/mărirea fluxului luminos, în funcție de necesități.

    Sistemul are 42 camere video de supraveghere montate pe stâlpii de iluminat public și 42 de echipamente de monitorizare, alarmare și comunicare de tip butoane de panică. Pe unii stalpi exista si prize pentru masini electrice.

    Tags: ,

  • 22Sep

    La Călărași am gasit un sistem informatic integrat ce are menirea să faciliteze schimbul de informații între aparatul de specialitate al primarului și structurile subordonate consiliului local. Sistemul conține următoarele module:

    - Soluție pentru managementul veniturilor

    - Modul pentru contabilitatea veniturilor (generează înregistrări contabile folosind intrările din soluția de management al veniturilor)

    - Soluție pentru managementul patrimoniului public si privat

    - Soluție pentru managementul activității de urbanism

    - Soluție pentru managementul integrat al contabilității bugetare pentru ordonatorul principal si subordonate

    - Soluție de management al documentelor si fluxurilor de lucru

    - Soluție pentru asistenta deciziilor de management la nivel de instituție

    - Portal pentru comunicarea bidirecționala cu cetățeanul

    Toate acestea au fost realizate din venituri proprii.

    Tags: , ,

  • 21Sep

    Serviciul Public de Impozite si Taxe Constanta utilizeaza o serie de aplicatii informatice (cu costuri aproape zero) prin care se transmit si se primesc informatii de la diverse entitati publice, private si persoane fizice:

    1. Serviciul RECOM online - schimbul de date cu Oficiul Naţionale al Registrului Comerțului;
    2. Schimb de informatii cu Camera Executorilor Judecătorești de pe lângă  Curtea de Apel Constanța;
    3. Schimbul de informații  în formă  dematerializată , reprezentând procese-verbale de constatare a contravenției,  în baza protocolului de cooperare  încheiat cu Inspectoratul Județean de Poliției Constanța;
    4. Furnizarea de date din Registrul Naţional de Evidența  a Persoanelor,  în baza protocolului de colaborare  Încheiat cu Direcția pentru Evidența Persoanelor șii Administrarea Bazelor de Date;
    5. Comunicarea datelor  in format electronic  intre SPIT Și Primăria Municipiului Constanța;
    6.  Incărcarea declarațiile on-line direct de pe site-ul www.spit-ct.ro accesând direct butonul ,,Depune declarații online.

    Sunt lucruri firesti, pe care as vrea sa le vad la orice serviciu de ipozite si taxe, ce economisesc tone de hartie si mii de ore de plmbare intre institutii.

    Tags: ,

« Previous Entries   

Recent Comments

  • Sper sa nu confund, dar plata acelei despagubiri a fost refu...
  • Multumesc pentru completare!...
  • Intr-adevar o utopie.bataie de joc .Ca peste tot in tara ast...
  • Buna ziua, pentru capitolul Protectia mediului, consider re...
  • Draga Andreea, evaluarea la care face referire premierul est...