• 21Dec

    Pentru ca nu isi justifica activitatea, pentru ca sunt si alte entitati similare sau activitatea lor poate fi preluata, consider ca cel putin urmatoarele institutii suprapopuleaza administratia statala:

    1. CENTRUL DE PREGĂTIRE PENTRU PERSONALUL DIN INDUSTRIE BUŞTENI

    -activități de formare profesională pentru personalul din industrie

    2. DEPARTAMENTUL PENTRU PRIVATIZARE ŞI ADMINISTRAREA PARTICIPAŢIILOR STATULUI

    - propune declanşarea procedurii de privatizare şi elaborează strategia de privatizare a operatorilor economici la care statul este acţionar.

    3. AUTORITATEA PENTRU ADMINISTRAREA ACTIVELOR STATULUI

    -are atribuții în domeniul administrării/ vânzării acţiunilor statului şi al valorificării creanţelor

    4. INSTITUTUL DE STUDII PENTRU ORDINE PUBLICĂ

    -organizează și desfășoară activități de formare profesională destinate personalului MAI

    5. AGENŢIA DE COOPERARE INTERNAŢIONALĂ PENTRU DEZVOLTARE

    - coordonează, la nivel naţional, implementarea asistenţei externe în domeniul cooperării pentru dezvoltare acordată de România

    6. INSTITUTUL DIPLOMATIC ROMÂN

    -furnizează expertiză şi cursuri de instruire profesională în domeniul relaţiilor internaţionale şi al diplomaţiei

    7. INSTITUTUL PENTRU STUDII POLITICE DE APĂRARE ŞI ISTORIE MILITARĂ

    -are ca atribuții elaborarea şi publicarea de analize, studii şi expertize în domeniul securităţii şi apărării.

    8. OFICIUL NAŢIONAL PENTRU CULTUL EROILOR

    -are ca scop elaborarea si asigurarea aplicării strategiei şi politicilor în domeniul mormintelor şi operelor comemorative de război.

    9. COLEGIUL NAŢIONAL DE APĂRARE

    -organizează studii postuniversitare în domeniul securității și apărării.

    10. DEPARTAMENTUL REGIONAL DE STUDII PENTRU MANAGEMENTUL RESURSELOR DE APĂRARE

    -asigură perfecţionarea personalului militar şi civil din structurile de conducere, cu atribuţii în domeniul planificării apărării, managementului resurselor de apărare şi utilizarea terminologiei de management şi a terminologiei militare specifice structurilor NATO

    11. INSTITUTUL NAȚIONAL DE CERCETARE PENTRU SPORT

    -are ca obiect principal de activitate desfășurarea și promovarea activităților de sprijinire a sportului de performanță și a educației fizice prin mijloace specifice de cercetare-dezvoltare și inovare, efectuarea de expertize și acordarea de consultanță și asistență tehnică în domeniul sportului și educației fizice.

    12. AGENŢIA ZONEI MONTANE

    -are ca scop aplicarea strategiei și politicilor Guvernului în domeniul dezvoltării și protecției zonelor montane din România, zone marcate de specificitate, fragile ecologic și defavorizate economico-social din cauze naturale, care necesită o gestiune specific

    13. CENTRUL NAŢIONAL DE DEZVOLTARE A ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PROFESIONAL ŞI TEHNIC

    -asigură coordonarea știintifică a proiectelor de inovare și de dezvoltare a învățământului profesional și tehnic

    14. FEDERAŢIA SPORTULUI ŞCOLAR ŞI UNIVERSITAR

    - asigură cadrul necesar dezvoltării continue, organizării şi funcţionării performante a sportului şcolar şi universitar la nivelul tuturor elementelor sale de structură şi infrastructură

    15. AGENŢIA DE ADMINISTRARE A REŢELEI NAŢIONALE DE INFORMATICĂ PENTRU EDUCAŢIE ŞI CERCETARE

    - administrează şi dezvoltă reţeaua RoEduNet care asigură servicii de comunicaţii de date pentru instituţiile de cercetare şi academice de toate gradele din România

    16. CONSILIUL NAŢIONAL DE STATISTICĂ ŞI PROGNOZĂ A ÎNVĂŢĂMÂNTULUI                SUPERIOR (C.N.S.P.I.S.)

    - are ca atribuții principale elaborarea și actualizarea permanentă a indicatorilor de monitorizare a învățământului superior și prognoza evoluției acestuia, în raport cu dinamica pieței muncii.

    17. CONSILIUL NAŢIONAL AL BIBLIOTECILOR UNIVERSITARE (C.N.B.U.)

    - elaborează strategia de dezvoltare, evaluare periodică și coordonare a sistemului de biblioteci din învățământul superior

    18. Scoala de Formare Inițială și Continuă a Personalului Poliției de Frontieră IAȘI

    19. Scoala de Perfecționare a Pregătirii Personalului Poliției de Frontieră Drobeta Turnu Severin

    20. Centrul Naţional de Perfecţionare a Pregătirii pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă Ciolpani

    21. Centrul de formare şi specializare a ofiţerilor din administraţia    penitenciară

    Tags:

  • 06Dec

    Guvernul a decis azi suspendarea ocupării prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice, începând cu 1 ianuarie 2018, până la 31 decembrie 2018. Ordonatorii de credite pot aproba ocuparea unui procent de maximum 50% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data de 1 ianuarie 2018, numai în condiţiile încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget.

    Altfel spus, daca se vacanteaza doua posturi, doar unul poate fi scos la concurs, iar ocupantul trebuie sa munceasca pentru doi!

    Tags: , ,

  • 11Apr

    Azi, dupa zeci, sute de interactiuni cu institutii publice, nu mi s-a cerut ca eu (ca reprezentant legal) sa ma imputernicesc pe mine sa reprezint o entitate economica. In sfarsit, la Sectia 14 am intalnit un angajat rational!

    Tags:

  • 20Jan

    Facultatea de Drept de la Universitatea din Bucureşti renunta la lucrarile de licenta… motivul fiind piaţa neagră a licenţelor şi costurile softurilor antiplagiat. Nu as duce comparatia atat de departe incat sa spun ca este ca si cum nu s-ar mai face filme pentru ca se pirateaza…

    Daca ar trebui sa aleg intre examenul scris si lucrarea de licenta, as opta pentru lucrare, pe care o consider mult mai relevanta decat un examen grila, bazat pe memorarea unor pasaje din carti.

    O lucrare de licenta reprezinta o lucrare stiintifica, o cercetare, prin care un absolvent poate face legatura dintre notiunile teoretice si lumea reala. Elaborarea licentei presupune o cercetare documentara, cunoasterea in detaliu a unei teme (posibil subiect de specializare ulterioara), studii de caz si contributii proprii/opinii/pareri pentru dezvoltarea temei studiate. Prin licenta se pot dezvolta abilitatile de cercetare, documentare, analiza.

    Este adevarat ca moda/tendinta ultimilor ani este aceea de a gasi calea scurta, lucrari gata facute…dar un coordonator trebuie sa isi dea seama in 2 minute daca are in fata un plagiat, fara softuri si mii de euro (se presupune ca profesorul stie cam ce s-a scris pe subiectul studiat si are acces macar la Google).

    “Secretul” consta in aprobarea/propunerea unor teme ce privesc ultimele noutati din domeniu (in acest fel, lucrarile mai vechi nu mai sunt de actualitate), stabilirea unor etape clare de elaborare si a unui cuprins unic, personalizat pentru fiecare absolvent. Apoi, este foarte importanta comunicarea permanenta coordonator -absolvent si supravegherea fiecarei etape de elaborare. In felul acesta, avand in vedere ca nimeni nu coordoneaza sute de lucrari pe an, este imposibil sa nu sesizezi ca lucrarea este facuta de altcineva.

    Renuntarea la lucrarile de licenta inseamna doar mai putina munca pentru profesori … si absolventi care stiu doar 1a, 2c, 3b…

    Tags:

  • 08Dec

    Zeci de străzi au intrat in reparații, de parcă Moș Craciun vine anul acesta cu mașina.

    În lucrările de specialitate se spune că temperatura asfaltului la aşternere trebuie să fie de 130-145 grade C, iar lucrările de asfaltare se realizează numai pe timp uscat, la o temperatură a mediului ambiant de min. 5 grade C. Azi au fost 4 grade, ieri 3 grade… dar, poate la nivelul solului, e mai cald!!! Evident, camioanele care transporta asfaltul au calorifere, pentru a-l menține la 130 de grade!!!

    Nici nu cred ca va ninge în iarna aceasta și nici nu se va folosi clasica soluție cu sare!

    Tags: , ,

  • 14Nov

    Anul acesta au abundat stirile despre Tarom, cu accent pe defectiuni tehnice, pierderi, lipsa de performanta (pana si pe Instagram exista postari platite cu o aeronava in deriva).

    Pare o campanie bine gandita ce va avea ca final sustinerea publica pentru privatizare. Nu ar fi un lucru rau, dar este suficienta o decizie politica pentru privatizare, decizie care pare sa astepte un eveniment major!

    Dupa aterizari ratate, defectiuni la trenul de aterizare, oare ce urmeaza???

    Tags: , ,

  • 11Nov

    Despre Codul Administrativ al Romaniei se vorbeste de cand eram eu student in anul I … acum 20 de ani. De atunci s-au facut cel putin 5 proiecte, dar niciodata nu s-a ajuns la faza de dezbatere publica.

    Pe 8 noiembrie, cand toata lumea era cu ochii pe America si cu gandul la campania electorala din Romania, MDRAP a publicat spre consultare Codul mult asteptat. Un moment numai bun pentru a face observatii si propuneri asupra unui document de 268 de pagini!!!!

    Sa fie doar intamplare sau o incercare de a ascunde intentia de repolitizare a prefectilor si politizare a sefilor de deconcentrate?

    Art. 95(c2)

    Statutul prefectului și al subprefectului

    Funcțiile de prefect și de subprefect sunt funcții de demnitate publică, asimilate din punct de vedere al drepturilor și obligațiilor cu funcțiile de secretar de stat, respectiv de subsecretar de stat.

    Art. 125 (c34)

    Numirea şi eliberarea din funcţie a conducătorilor serviciilor publice deconcentrate

    (1) Conducătorii serviciilor publice deconcentrate sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al conducerii ministerului de resort, respectiv a organului de specialitate al administraţiei publice centrale competente, cu avizul consultativ al prefectului (nu se vorbeste despre concurs)!!!

    Tags: ,

  • 22Oct

    Castigatorii concursului de bune practici “Reducerea risipei și eficientizarea cheltuirii banului public în administraţia publică locală” sunt:
    Locul I - Primaria Brasov, proiectul “Managementul informatizat al sistemului de transport in comun”
    Locul II - Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud, proiectul “Crearea Centrului German din Bistriţa prin reabilitatre cladirii istorice Casa Argintarului”
    Locul III - Serviciul Public de Impozite si Taxe Constanta, proiectul “Modalitati alternative de comunicare online cu resurse minime”
    Mentiune - Primaria Brasov, proiectul “Modernizarea integrată a sistemelor de iluminat public și creșterea siguranței publice”

    Tags: , ,

  • 11Oct

    Proiectul Crearea Centrului German din Bistriţa prin reabilitatre cladirii istorice Casa Argintarului” iniţiat de Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud  şi-a propus crearea unui  spaţiu destinat activităţilor cultural-educative care să contribuie la consolidarea legăturilor tradiţionale româno-germane din spaţiul transilvan prin valorificarea moştenirii patrimoniului cultural material al civilizaţiei săseşti din cetatea Bistriţei. S-a avut în vedere reabilitarea, întreţinerea și prelungirea duratei de existență a clădirii de patrimoniu “Casa Argintarului”, care a primit o nouă destinaţie, cea de Centrul German Bistriţa, în scopul desfăşurării unor manifestări care să dezvolte colaborarea între membrii comunităţii  locale şi cei din spaţiul german, să faciliteze dialogul intercultural, să ducă la intensificarea schimburilor între şcolile şi universităţile din judeţ şi cele vorbitoare de limba germană.

    Tags:

  • 07Oct

    Prin proiectul GESTIUNEA ÎN SISTEM INFORMATIC A REGISTRULUI AGRICOL ŞI A ALTOR SERVICII PUBLICE DESTINATE CETĂŢENILOR, Consiliul Județean Bihor și-a propus creșterea eficientei serviciilor publice adresate cetățenilor și mediului de afaceri de pe raza celor 15 UAT-uri partenere cu privire la informațiile din domeniul agricol și implementarea de tehnologii informaționale (a unor aplicații informatice) care să contribuie la o gestiune mai bună a problemelor legate de posesia şi folosința terenurilor agricole.

    Tags: ,

« Previous Entries   

Recent Posts

Recent Comments